Enni-Inni Bulgáriában

 2009.09.14. 16:25

Idei utazásunk célpontja Bulgária volt ismét. Ezen a nyáron ugyanúgy, mint 2 éve, megint egy felejthetetlen nyaralást töltöttünk itt. Köszönhető a tengernek: fürdés, étkezés, és nem mutolsó sorban látvány szempontjából, az embereknek, a mentalitásuknak, a pezsgő életnek és még tudnám sorolin. A látvány elragadó, főleg este.

És itt kiragadnám az étkezést, mert ételekkel soha nem nyúltunk mellé, készült az halból, bárányból, disznóból, vagy zöldségből. Hát mit ne mondjak mindenevő vagyok, kollégiumon edződtem anno, de nem jelenti azt hogy bármilyen förmedvényt meg is eszek. Ennek megfelelően nagyon sok mindent ki is próbáltam idén is, két éve is.

Először is az éttermek ár-érték aránya, ami nagyon kedvező. Kevés pénzből is nagyon jól lehet lakni, több pénzből meg méginkább. Gondolom mindenki elmormol egy "Persze sok pénzből persze, hogy jól lehet lakni!" mondatot. De személyes tapasztalat, hogy egy nem olcsó étteremből jöttem ki már elég éhesen, meg nem kevésbé morcosan. 

Egy nyaraláson pont nem az ételeken spórolok, ezért nem is írok összeget mennyit fizettünk átlagban egy ebéd vagy vacsora alkalmával, de még mindig alacsonyabbak az árak, mint itthon. Fontosnak tartom, hogy az olcsóság nem megy a minőség kárára, legalábbis, ahol megfordultam. Bőséges adagokkal, változatos ízekkel, jó alapanyagokkal találkoztam. Ezeket nagyon sok helyen leírják, de tényleg ez van.

Olyan helyre is betévedtünk, ami nagyon messze esett az üdülő központok hatósugarától. Ezen a helyen sikerült is elkölteni 2 adag sültkrumplira, 1 nagy tányér apróhalra (Caca-fonetikusan írom), 2 L ásványvízre, 2 kólára, 2 kávéra kemény 1.500 Forintot. Persze ez elég szélsőséges példa, de ennyiből is jól lehetett lakni, ráadásul nagyon finom volt.

Ital szempntjából is bőséges a kínálat, mindenki megtalálja a magának tetszőt. Én pálinkás vagyok, ezért nem is hagytam ki az ottani szőlőpárlatot, a  Rakiát. Kóstoltam érleltet, nem érleltet, mindegyik ízlett. Volt, hogy vigyorgásig, volt, hogy nagy daj-dajozásig sikerült kóstolgatnom. Mást is ittam azért, például sok ásványvizet másnap. Tréfát félretéve sokmindenből lehet ám kóstolgatni elég rendesen, például koktélokból.

Röviden, aki akarja, az Bulgáriában is jól tudja érezni magát. Ételek, italok bővebben képekkel folyt. köv., ha sikerül megtalálnom a fényképeket róluk:)

Címkék: utazás étel gasztro ital bulgária nyaralás

A bejegyzés trackback címe:

https://zsirosbodon.blog.hu/api/trackback/id/tr121381445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása